دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استارلاینر با تاخیر باز‌می‌گردد؛

شناسایی اختلال جدید در فضاپیمای بوئینگ 

شناسایی اختلال جدید در فضاپیمای بوئینگ 
ناسا هنگام اتصال استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی اختلال جدیدی را شناسایی کرد که نیاز به بررسی جدی دارد و به همین منظور، کپسول بوئینگ با تاخیر به زمین بازمی‌گردد
کد خبر : 916763

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ناسا و شرکت بوئینگ تصمیم گرفته‌اند بازگشت فضانوردان کپسول استارلاینر را با تاخیر و در تاریخ ۱۸ ژوئن اجرا کنند. این تصمیم به دلیل نیاز به بررسی دقیق‌تر و آزمایش‌های بیشتر برای اطمینان از ایمنی و عملکرد بهتر این فضاپیما اتخاذ شده است.

استارلاینر، فضاپیمای ساخته شده توسط بوئینگ است که به منظور انجام ماموریت‌های فضایی برای ناسا طراحی و توسعه داده شده، این فضاپیما قرار بود به طور موقت فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد، اما به دلیل مشکلات فنی در ماموریت‌های گذشته، نیاز به تاخیر و بررسی دقیق‌تر پیدا کرده است.

این تصمیم نشان از پیگیری دقیق از سوی ناسا و بوئینگ برای اطمینان از ایمنی و عملکرد صحیح این کپسول خدمه دارد. مأموریت‌های فضایی از اهمیت بسیاری برخوردارند و هر گونه خطر یا نقص در عملکرد فضاپیما می‌تواند منجر به عواقب جدی شود. تاخیر مذکور نیز به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه ناخوشایند و حفظ امنیت فضانوردان و اعتماد عموم جامعه است.

زمان منتخب کنونی دیرتر از زمان‌بندی قبلی است تا تحلیلگران ماموریت مسائلی را که می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد بررسی کنند. فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در ابتدا قرار بود روز جمعه پس از پرتاب خدمه خود متشکل از دو فضانورد ناسا به زمین بازگردد.

در برنامه‌ریزی بازگشت استارلاینر، مقامات ناسا در هیوستون عوامل مختلفی ار جمله اصلاح اجزای معیوب استارلاینر، شرایط آب‌وهوایی و موارد برنامه‌ریزی ایستگاه فضایی بین‌المللی مانند پیاده‌روی فضایی توسط فضانوردان دیگر ایستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهند. تغییرات بیشتر تاریخ بازگشت این کپسول ممکن است در طول ماموریت در حال اجرا اعلام شود.

دینا کونتلا، معاون مدیر برنامه ناسا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح کرد، ناسا هنگام اتصال استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی اختلال جدیدی را شناسایی کرد که نیاز به بررسی جدی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته